you To-be ♥ me To-be

Sunday, October 27, 2013

Assalamualaikum♥
kehadapan stalkers haters and lovers sekalian
how wow you!!
awesome or rawrsome?!(apatuuu..)
hokeh2
tgh2 bt assignment..skali msj msuk..homaigadd! dy dok bgtaw psl guwa kt mak dy laa..malunyeww..siap bgtaw kt mak dy nk kahwin..err anis zuhairah muda lg laa..tpi org ckp perkara yg baik jgn ditangguh..adehh..
but then..dy rsau norr yg ayah reject dy..so dgn sng hati dan lengan terbukak(open arms) anis zuhairah nk share psl ciri2 bakal suami(alorh..cm cheesy giler je bunyik dy)

husbands to be♥
   ♪ Islam-mmg lerr islam syg..but sejauh manakah islam mereka..dlm ic je ke?? do 
they apply it in their life?
Responsibilities towards family- Rasulullah bersabda;
"keredhaan Allah terletak pada keredhaan Ibubapanya, kemurkaan Allah terletak pada Kemurkaan Ibubapanya"
cara layanan si teruna terhadap kedua ibubapanya☺kalau ngn makbapak sndirik pon tgking2..melawan tahap dewa..korang lupakan jelah hasrat korang nk jdikan laki tuu suami.
Kepimpinan.Leadership-firman Allah;
"kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yg bertanggungjawab terhadap kaum wanita"
bolehkah si dia memimpin anda pada masa hadapan kelak(ecewahh_tpi nieh penting wal compulsory aw!)
Health- tidak berpenyakit berat yg boleh membebankan isteri..
Financial-Rasulullah mengingatkan;
"Bertaqwalah kepada Allah berkenaan isteri2 kalian, mereka memiliki hak keatas kamu iaitu pada nafkah dan pakaian pada kadar yg berpatutan"
Suami Wajib memberi nafkah kepada isteri. nmpk x siap bold kaler hijau..nk bgtaw bnde nieh penting, jgn nnti lps kahwin siket2 mnx duit bini bt support family awok. hey awok tuu leader/imam/captain/ketua keluarga tahu.!
Akhlak- Rasulullah bersabda;
 "Sesungguhnya tidaklah sikap santun terdapat pada sesuatu melainkan ia menghiasinya dan tidaklah ia ( sikap santun ) tercabut dari sesuatu melainkan ia memburukkannya."

fuhh
ponat den
amacam..? haa..nerbes takk? ad yang kurang ke?
takper..kita perbaiki☺
eh tak adillha laki je
girls
here you are

Wife to be♥
(the simplest..sbb penat dahh)
Beriman dan Solehah
♫ Rupa paras yang cantik dan elok..ehh macam bias je..okay
makhluk Allah semuanya cantik dan sempurna..ingat tuhh..jgn nk pertikaikan rupa org pulak..mcm awak tuu hemsem n shantekk sgt je..hummph
Memiliki Akhlak yang Terpuji
♫ Menentukan Mas kahwin yang rendah
♫ Wanita yang subur
♫ Berasal dari keturunan yang baik..tpi kalau prmpuan tuu baik..sopan santun..lemah lembut..aww2 habeh..but family dy kureng siket..x slh korang gi minang dy
Tidak memandang harta semata-mata..bukan seorang kaki kikis and nk kahwin ngn korang sbb bapak korang kaya mcm mark zuckerberg..tapayahlerr weii..

haa..ape dia?
nk khwin jugak tak kira laki/pompuan tuu caner
ehh acano nieh
okeyh
fikir balik syg
nnti da khwin korang nk duk rmah caner?
nnti da khwin menu korang ape?
nnti da khwin nk brgantung ngn parents lg ke?
clear?!?
okay..ciaou☺!










You Might Also Like

0 sayings

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images