Night Facial Routine ♥

Friday, December 25, 2015

Assalamualaikum babies
Holla

so today I wanna share with you lovely people on my everyday night facial routine
bukan senang nak muka flawless T.T
there is a lot of things WE went through
being teenager with alof insecurities
and I am now in the phase of being young lady
*phew

kenapa nak muka cantik?
Tanya diri sendiri..kenapa kita nak cantik?
kalau Anis laa kann..jawapan tetap sama
sebab nak confident
maybe orang tengok confident as a little thing
but without confidence
we never can get through obstacle of when we needed to speak infront of people
to perform
to walk around people
to being stared at

okay sudah sudah

so here daily regime that I do before I go to bed
which I do MOST night

first wash your face thoroughly
I use little brush here from Daiso to scrub
seriously bila terjumpa bende ni rasa mcm nak jerit 'Finally ada orang cipta benda ni!!'
tapi it really help to clean makeup and remove dead skin cell
lepas tuu kulit rasa lembut lembut and perasan peloless for a while sbb teknologi canggih ni

then..moisturize
moisturize your face
moisturize your lips
for face I prefer Himalaya Herbal cream ni

it really moisture your face and make you feel really dewy
and then wear lipbalm
seriously guys..
our lips could chaped up while sleep because of lack in moisture
why I sue nivea cherry chapstick is because of the color and it smells great
bila bangun tengok bibir merah merah delima
lagi lagi I yang bibir gelap ni >.<

this two is really important
wash and moisturize
kekadang after two of this Anis terus tidur jea

tapi nak citer pasal jerawat.
kalau masa kulit sedang aktif bergunung berapi
Anis akan pastikan lepas pakai moisturizer..celet sikit krim jerewat
cuurently I'm using cosmoderm and it work so fast
esok pagi tgok dah kecut jerawat
suka suka :)


bila lepas berjerawat..mesti berparut pulak kann
haa tu la pentingnya ' Bio Oil'
lepas moisturize..sapu bio oil kat tempat yg berparut
make sure sapu sampai minyak meresap dalam kulit.
insha allah..lepas seminggu dah Nampak la pudar

\


this is just sharing on how I take care of my skin
orang selalu ingt anis sekolah lagi semua..kecik hati kita taw
kita degree final sem tahuu
tapi Anis fikir..this is one of the contribution yang buat kita stay nampak muda jelita gittew



hope you guys can benefit from it
goodnight babies ♥






You Might Also Like

3 sayings

Popular Posts

Like us on Facebook